maanantai 21. joulukuuta 2009

Anna lapselle tipaton joulu.

Olen jo useamman vuoden asunut poissa perheeni luota. Asuessani vanhempieni luona, he molemmat kärsivät alkoholismista ja oikeastaan kärsivät tai siis sairastavat sitä edelleen. Olen yrittänyt irroittaa itseni tästä kaikesta. Etten stressaisi ja olisi niin huolissani heistä, kun tiedän etteivät osaa olla juomatta. Isäni kuitenkin oli tipattomalla tässä jo useamman kuukauden, mutta nyt kun puhuin äitini kanssa, sain kuulla isän taas ratkenneen juomaan. YLLÄTYS YLLÄTYS.

Jostain syystä en jaksa enää edes yllättyä tuosta. Enemmän yllätyn jos he eivät joisi.

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että pikkusiskoni asuu vielä kotona. Lisäksi perheessämme on kolme koiraa. Olen äärimmäisen huolissani siitä, millainen joulu perheelleni jälkeen tulee, kun vanhemmat ovat vain humalassa. Äitini ei ehkä niin pahasti ole mutta, todennäköisesti hän on taas niin lääkkeissä, että herää joskus klo.16-17 aikaan ja alkavat sitten isän kanssa sähläämään.

"Älä juo tota juttuu,
Kun mä nään mitä sä teet muhun sattuu.
Ei ei älä juo unta juttuu,
Kun mä nään miten sä meet muhun sattuu.
Kun sä et tiedä mitä on kohtuus.
Vedät sitä niinku viimeistä lohtuus..

.. Jollet osaa ajaa,
Älä hyppää rattiin.
Jollet osaa uida,
Älä mene mereen.
Jukka-poika hakkaa tän nyt sun kalloon:
Jollet osaa juoda,
ÄLÄ TARTU PULLOON!"
-Soul captain band: älä juo tota juttuu-


Alkoholitonta ja mukavaa joulua kaikille. Ottakaa rauhallisesti.

Ei kommentteja: